Virtuális briftasni

Olimpicshop

Jó ideje jósolják bekövetkezését, de az igazi áttörés még hátravan a mobilfizetésben. A technológia vitathatatlanul a legígéretesebb az ágazatban, jelentősége még a bankkártyahasználat széles körű elterjedését is meghaladja. Mobiltelefonja ugyanis már mindenkinek van.

Magyarországon adottak a feltételek a mobilfizetés különböző megoldásainak széles körű bevezetésére – hangoztatják egyre határozottabban a szakemberek. Ezt a kijelentést a világszínvonalú hazai fejlesztők gyakran még máshol nem alkalmazott, úttörő technológiái is alátámasztják. Például a Cellum mobilfizetési rendszere a világon elsőként alkalmazza a qr-kódot mint tranzakciós elemet.

 

A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, amelyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő ezen a csatornán juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett qr-kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.

 

 

A két valódi

A valódi mobilfizetés (tehát amelyik nem a mobilszámlán jelenik meg) alapvetően két technológián alapul. A közeli kommunikációt lehetővé tevő nfc-s (proximity), valamint a bankkártya alapú, távolról (is) kezdeményezhető tranzakciókon (remote). A különbség az, hogy az előbbi helyszíni tranzakcióra épül – kasszánál történő fizetés, tömegközlekedési jegyek érvényesítése, kuponbeváltás stb. –, míg a távoli fizetés tipikusan online vásárlásra, számlafizetésre nyújt megoldást.

A két technológia még kevésbé honosodott meg Magyarországon (a felhasználók inkább a telefonszámlát terhelő, sms alapú fizetést használják), de az elfogadóhelyek számának növekedésével a mobilos népszerűbb lehet a készpénzes és a bankkártyás fizetésnél. A szolgáltatók és kereskedők ugyanis lassan felismerik, hogy az új megoldással kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik a vásárlást vevőik számára.

 

Sárga csekk helyett

Tapasztalatok szerint a bankkártya-helyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás.

Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártyaadatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.

 

Forrás: http://www.itbusiness.hu/Fooldal/hetilap/kiadvanyok/ict_nagykonyv_2013/legek/Virtualis_briftasni.html

Szólj hozzá

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>